Sinkki ja sukupuolivietti

Sinkillä on vaikutuksia yli 300:lle eri entsyymille elimistössä, ja alhainen taso voidaan yhdistää sukupuolivietin häviämiseen.

Kuten tässä artikkelissa tarkastelemme, sinkki antaa miehelle mahdollisuuden tuottaa testosteronia, joka on tärkein mieshormoni ja vaikuttaa seksuaalisen halun lisäksi kehon karvoitukseen, ääneen, lihasmassaan ja voimaan.

Sinkki on tärkeä mineraali, jota löytyy koko kehosta ja joka muun muassa varmistaa myös, että immuunijärjestelmä ja aineenvaihdunta toimivat kunnolla.

Sinkki ja halukkuus 

Potenssiongelmat ja halun puute ovat yleisiä seksuaalisia ongelmia. Viime vuosina on kuitenkin nähty, että ongelma voi johtua sinkin puutteesta ja että alhainen testosteronitaso voi johtaa erektio-ongelmiin.

Nuorilla miehillä vuonna 1996 tehdyssä tutkimuksessa sinkki- ja testosteronitasojen välillä oli selvä yhteys. Osallistujat laitettiin noudattamaan ruokavaliota, joka sisälsi hyvin vähän sinkkiä, ja lopulta heille kehittyi merkittävä sinkin puutos. Samaan aikaan testosteronitasot elimistössä laskivat lähes 75 prosenttia 20 viikon jälkeen pienestä sinkkimäärästä johtuen.

Samassa tutkimuksessa sinkkilisää tarkasteltiin myös vanhemmilla miehillä. Johtopäätös oli, että testosteronitasot yli kaksinkertaistuivat sinkin saannin avulla.

Tutkimukseen osallistuneet saivat 459 umol (30 mg) sinkkiä. T8-ravintolisä sisältää 20 mg sinkkiä.

Sinkki ja testosteroni: Mikä on yhteys?

Sinkin ja testosteronin tarkkaa yhteyttä ei tunneta, mutta mineraali sinkki näyttää vaikuttavan kivesten soluihin, jotka tuottavat testosteronia. Tällä tavoin sinkki auttaa ylläpitämään testosteronin normaaleja arvoja veressä.

Joten sinkki on ehdottoman välttämätöntä keholle, sekä solujen jakautumisen että immuunijärjestelmän optimaalisen toiminnan kannalta. Sinkki myös varmistaa ruoan ja muiden ravintoaineiden hajottamisen kehossa entsyymien avulla.

Sinkkiä löytyy tietyistä elintarvikkeista, mutta myös ravintolisistä.

Koska sinkki vaikuttaa testosteronitasoon, sillä voi samanaikaisesti olla tärkeä tehtävä normaalin seksuaalisen halun ylläpitämiseksi. Tämä johtuu siitä, että libido ja testosteronitasot ovat läheisesti yhteydessä toisiinsa.

Sinkin puutteen vakavin seuraus on kasvun ja kehityksen heikkeneminen.

Sinkki elimistössä

Keho ei voi tuottaa sinkkiä itse, joten siksi on tärkeää toimittaa sinkkiä elimistölle ruokavalion tai ravintolisän kautta.

Löydät paljon sinkkiä eläinproteiineista, kuten lihasta, kalasta, munista ja maitotuotteista.

Hyvät sinkin lähteet : 

  • Osterit
  • Naudanliha
  • Ravut
  • Granola
  • Leipä
  • Sianliha
  • Pavut
  • Kana
  • Jogurtti
  • Pähkinät
  • Kaurapuuro
  • Ravintolisät

Sinkin päivittäinen saantisuositus

Aikuisille miehille suositeltu sinkkiannos vuorokaudessa on 9 mg ja naisille 7 mg. 

Sinkki ravintolisä

T8 kattaa päivittäisen annoksen sinkkiä ja magnesiumia sekä B6-vitamiinia: Se on helpoin ja nopein tapa ylläpitää testosteronitasoja.

Sinkki auttaa ylläpitämään normaalia testosteronitasoa veressä, immuunijärjestelmän normaalia toimintaa, sekä myös normaalia hedelmällisyyttä ja lisääntymiskykyä. Magnesium ja B6-vitamiini auttavat vähentämään väsymystä ja uupumusta.

Kokeile T8 60 päivää

50% alennuksella nyt vain 17,25€

Kirjoita puhelinnumerosi

Sinut ohjataan tilauslomakkeeseen, joka on esitäytetty puhelinnumeroosi liittyvillä tiedoilla. Et tilaa vielä mitään.

Ei etukäteismaksua

Ei ostovelvoitteita

14 päivän peruutusoikeus

Ilmainen toimitus