Sinkki ja seksihalut

Sinkki on tärkeä yli 300 eri entsyymille elimistössä.

Kuten tässä artikkelissa tarkastelemme, sinkki antaa miehelle mahdollisuuden tuottaa testosteronia, joka on tärkein mieshormoni ja vaikuttaa seksuaalisen halun lisäksi kehon karvoitukseen, ääneen, lihasmassaan ja voimaan.

Sinkki on siis tärkeä mineraali, jota löytyy koko kehosta ja joka muun muassa varmistaa myös, että immuunijärjestelmä ja aineenvaihdunta toimivat normaalisti.

Tutkimus sinkistä ja miehistä

Nuorilla miehillä vuonna 1996 tehdyssä tutkimuksessa sinkin ja testosteronitasojen välillä havaittiin selvä yhteys. Osallistujat laitettiin noudattamaan ruokavaliota, joka sisälsi hyvin vähän sinkkiä, ja lopulta heille kehittyi puutetta sinkistä. Samaan aikaan heidän testosteronitasot laskivat lähes 75 prosenttia 20 viikon jälkeen ruokavalion pienestä sinkkimäärästä johtuen.

Samassa tutkimuksessa sinkkilisää tarkasteltiin myös vanhemmilla miehillä. Johtopäätös oli, että heidän testosteronitasot enemmän ja vähemmän kaksinkertaistuivat sinkin saannin avulla.

Tutkimukseen osallistuneet saivat 459 umol (30 mg) sinkkiä. T8-ravintolisä sisältää 20 mg sinkkiä.

Mikä on yhteys?

Sinkin ja testosteronin tarkkaa yhteyttä ei tunneta, mutta mineraali sinkki näyttää vaikuttavan kivesten soluihin, jotka tuottavat testosteronia. Tällä tavoin sinkki auttaa ylläpitämään normaalia testosteronitasoa veressä.

Joten sinkki on ehdottoman välttämätöntä keholle, sekä solujen jakautumisen että immuunijärjestelmän optimaalisen toiminnan kannalta. Sinkki myös varmistaa ruoan ja muiden ravintoaineiden hajottamisen kehossa entsyymien avulla.

Sinkkiä löytyy tietyistä elintarvikkeista, mutta myös ravintolisistä.

Näin sinkki toimii elimistössä

Elimistö ei pysty valmistamaan sinkkiä itse, joten on tärkeää saada sinkkiä ravinnon tai ravintolisän kautta.

Löydät paljon sinkkiä eläinproteiineista, kuten lihasta, kalasta, munista ja maitotuotteista.

Hyvät sinkin lähteet : 

  • Osterit
  • Naudanliha
  • Ravut
  • Granola
  • Leipä
  • Sianliha
  • Pavut
  • Kana
  • Jogurtti
  • Pähkinät
  • Kaurapuuro
  • Ravintolisät

Sinkin päivittäinen saantisuositus

Aikuisille miehille suositeltu päivittäinen sinkin vuorokausiannos on 9 mg ja naisille 7 mg. 

Sinkki ravintolisä

T8 kattaa päivittäisen annoksen sinkkiä ja magnesiumia sekä B6-vitamiinia.

Sinkki auttaa ylläpitämään normaalia testosteronitasoa veressä, immuunijärjestelmän normaalia toimintaa, sekä myös normaalia hedelmällisyyttä ja lisääntymiskykyä. Magnesium ja B6-vitamiini auttavat vähentämään väsymystä ja uupumusta.

Kokeile T8 60 päivää

50% alennuksella nyt vain 17,25€

Kirjoita puhelinnumerosi

Sinut ohjataan tilauslomakkeeseen, joka on esitäytetty puhelinnumeroosi liittyvillä tiedoilla. Et tilaa vielä mitään.

Ei etukäteismaksua

Ei ostovelvoitteita

14 päivän peruutusoikeus

Ilmainen toimitus