Kuusi syytä syödä magnesiumia

Magnesium ohjaa yli 300 prosessia elimistössä ja on välttämätön energialle, lihasten toiminnalle sekä väsymyksen ja uupumuksen vähentämiselle.

Olet varmaan kuullut ZMA:sta? Se on sinkin ja magnesiumin yhdistelmiä – ja siitä voit lukea lisää täältä.

Magnesium elimistössä 

Mutta päivittäinen magnesiumin saanti ei ole tärkeää vain energia-aineenvaihdunnan ja lihasten toiminnan kannalta: 

1. Magnesium on tärkeä suorituskyvylle treenin aikana 

Sinulla on noin 20 grammaa magnesiumia kehossasi, ja puolet siitä on luukudoksessasi ja hieman alle puolet lihaksissasi.

Jos harrastat liikuntaa, saatat tarvita 10-20% enemmän magnesiumia harjoitustyypistä riippuen.

Esimerkiksi yhdessä tutkimuksessa lentopalloilijat, jotka ottivat päivittäin 250 mg magnesiumia, kokivat hyppyjen ja käsivarren liikkeiden parantuneen.

2. Tärkeä luuston terveyden kannalta

Kalsiumin lisäksi magnesium on tärkeä luiden terveydelle, kuten normaalin luuston ylläpitämiselle.

3. Tärkeä hermostolle

Tutkimukset osoittavat, että magnesium vaikuttaa hermoston normaaliin toimintaan.

4. Tärkeä sydämelle ja verenkierrolle

Magnesium on välttämätön hermo- ja lihasimpulsseille, ja se on erityisen tärkeää sydämen lihasten toiminnalle. Magnesium on elektrolyytti ja elektrolyytit ovat mineraaleja, joita keho tarvitsee hermo- ja lihastoimintojen optimaaliseen toimintaan.

5. Magnesiumilla on tärkeä rooli hampaille

Magnesium auttaa ylläpitämään hampaita normaaleina.

6. Auttaa vähentämään väsymystä ja uupumusta

Magnesium vaikuttaa energiatasoihin ja voi vähentää väsymystä ja uupumusta. Magnesiumilla on vaikutusta yli 300 kehon entsyymeihin, ja tämän tärkeän mineraalin puute voi vaikuttaa siihen, että elimistö ei toimi optimaalisesti.

Magnesium ruoassa

Magnesiumia löytyy useimmista elintarvikkeista, mutta hyviä lähteitä ovat erityisesti perunat, vihannekset, maitotuotteet, liha ja kala.

T8 ja magnesium

T8 kattaa päivittäisen annoksen magnesiumia sekä sinkkiä ja B6-vitamiinia.

Sinkki auttaa ylläpitämään normaalia testosteronitasoa veressä, magnesium ja B6-vitamiini auttavat vähentämään väsymystä ja uupumusta. Magnesium edistää myös elektrolyyttitasapainoa, normaalia energia-aineenvaihduntaa, hermoston normaalia toimintaa, normaalia lihastoimintaa, normaalia proteiinisynteesiä, normaalia psykologista toimintaa, luuston ja hampaiden pysymistä normaaleina sekä osallistuu solujen jakautumisprosessiin.

Kokeile T8 60 päivää

50% alennuksella nyt vain 17,25€

Kirjoita puhelinnumerosi

Sinut ohjataan tilauslomakkeeseen, joka on esitäytetty puhelinnumeroosi liittyvillä tiedoilla. Et tilaa vielä mitään.

Ei etukäteismaksua

Ei ostovelvoitteita

14 päivän peruutusoikeus

Ilmainen toimitus