Kuusi syytä syödä magnesiumia

Magnesium ohjaa yli 300 prosessia elimistössä ja on muun muassa välttämätöntä testosteronin normaalille tuotannolle. Testosteroni edistää lihasten kasvua, normaalia hedelmällisyyttä, seksuaalista halukkuutta sekä energisyyttä miehillä.

Tutkimukset ovat osoittaneet, että magnesium-ravintolisä voi auttaa palauttamaan testosteronitasot normaaliksi, jos sinulla ei ole tätä tärkeää mineraalia elimistössä.

Testosteroni on tärkein sukupuolihormoni miehillä. Ja näyttää siltä, että mitä enemmän magnesiumia sinulla on veressäsi, sitä suurempi on vapaan testosteronin määrä kehossasi Journal of Pharmaceutical and Biomedical Analysis -lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan.

Lisääntynyt testosteronin määrä

Lisäksi Biological Trace Element Research -lehdessä julkaistu tutkimus osoittaa, että magnesiumia sisältävien lisäravinteiden käyttö vähintään yhden kuukauden ajan voi lisätä testosteronitasoja (10 mg painokiloa kohti). Raportti osoitti myös, että testosteroni lisääntyi merkittävästi liikuntaa harjoittaneissa verrattuna niihin, jotka eivät olleet aktiivisia.

Toinen aine, jolla on osoitettu olevan positiivinen vaikutus testosteronin tuotantoon elimistössä, on sinkki. Tutkimuksessa osallistujat söivät sinkkiä 4 viikkoa (3 mg/kg/vrk).

Sinkin ja magnesiumin yhdistelmä on nimeltään ZMA – ja voit lukea siitä lisää täältä.

Magnesium elimistössä 

Mutta päivittäinen magnesiumin saanti ei ole tärkeää vain normaalin testosteronin tuotannon kannalta: 

1. Magnesium on tärkeä suorituskyvylle treenin aikana 

Sinulla on noin 20 grammaa magnesiumia kehossasi, ja puolet siitä on luukudoksessasi ja hieman alle puolet lihaksissasi.

Jos harrastat liikuntaa, saatat tarvita 10-20% enemmän magnesiumia harjoitustyypistä riippuen.

Esimerkiksi yhdessä tutkimuksessa lentopalloilijat, jotka ottivat päivittäin 250 mg magnesiumia, kokivat hyppyjen ja käsivarren liikkeiden parantuneen.

2. Tärkeä luuston terveyden kannalta

Kalsiumin lisäksi magnesium on tärkeä luiden terveydelle, kuten normaalin luuston ylläpitämiselle.

3. Tärkeä stressihormoneita vastaan

Tutkimukset osoittavat, että magnesium vaikuttaa hermoston normaaliin toimintaan ja voi auttaa vähentämään kehon stressihormoneja. Muussa tapauksessa magnesiumin puute voi lisätä stressiä.

4. Tärkeä sydämelle ja verenkierrolle

Magnesium on välttämätön hermo- ja lihasimpulsseille, ja se on erityisen tärkeää sydämen lihasten toiminnalle. Magnesium on elektrolyytti ja elektrolyytit ovat mineraaleja, joita keho tarvitsee hermo- ja lihastoimintojen optimaaliseen toimintaan.

5. Magnesiumilla on tärkeä rooli hampaille

Magnesium auttaa elimistöä absorboimaan kalsiumia ja voi vahvistaa hammaskiillettä ja ehkäistä reikiä. Magnesium on tärkeää sekä luukudokselle että hampaille.

6. Auttaa vähentämään väsymystä ja uupumusta

Magnesium vaikuttaa energiatasoihin ja voi vähentää väsymystä ja uupumusta. Magnesiumilla on vaikutusta yli 300:aan kehon entsyymeihin, ja tämän tärkeän mineraalin puute voi aiheuttaa sen, että elimistö ei toimi optimaalisesti.

Magnesiumin puutteen oireet 

  • Ruokahaluttomuus
  • Pahoinvointi
  • Väsymys ja uupumus
  • Lihaskrampit
  • Tunnottomuus, pistely käsivarsissa ja jaloissa
  • Persoonallisuuden muutokset
  • Epänormaali sydämen rytmi

Magnesium ruoassa

Magnesiumia löytyy useimmista elintarvikkeista, mutta hyviä lähteitä ovat erityisesti perunat, vihannekset, maitotuotteet, liha ja kala.

Magnesium ja testosteroni

T8 kattaa päivittäisen annoksen magnesiumia sekä sinkkiä ja B6-vitamiinia: Se on helpoin ja nopein tapa ylläpitää testosteronitasoja.

Sinkki auttaa ylläpitämään normaalia testosteronitasoa veressä, magnesium ja B6-vitamiini vähentävät väsymystä ja uupumusta.

Kokeile T8 60 päivää

50% alennuksella nyt vain 17,25€

Kirjoita puhelinnumerosi

Sinut ohjataan tilauslomakkeeseen, joka on esitäytetty puhelinnumeroosi liittyvillä tiedoilla. Et tilaa vielä mitään.

Ei etukäteismaksua

Ei ostovelvoitteita

14 päivän peruutusoikeus

Ilmainen toimitus